Προτάσεις για διαπολιτισμικές προσεγγίσεις.

Η παρουσία αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, σε όλες τις βαθμίδες της εκπ/σης, αποτελεί κύριο γνώρισμα της μαθητικ?ς κοινότητας. Η αναγκαιότητα για την αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης και τον εμπλουτισμό της με τους στόχους της Διαπολιτισμικ?ς εκπαίδευσης προκύπτει από την επισκόπηση των στατιστικών στοιχείων, που αφορούν στη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού του Νομού μας.

Στα πλαίσια αυτ?ς της αναγκαιότητας εντάσσεται η πρωτοβουλία του Προέδρου του Ι.Π.Ο.Δ.Ε., κ. Θ. ?σουρούλα να ενεργοποιηθεί η απόφαση για τη συγκρότηση και λειτουργία των αποκεντρωμένων γραφείων του Ι.Π.Ο.Δ.Ε. στη Θεσ/νίκη, την Πάτρα και τα Ιωάννινα. Οι αρμοδιότητες των αποκεντρωμένων γραφείων πηγάζουν από την ανάγκη εποπτείας, παρακολούθησης και συντονισμού της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία διαπολιτισμικ?ς εκπαίδευσης καθώς και από την ανάγκη διαπολιτισμικ?ς φύσης παρεμβάσεων στα άλλα σχολεία, στα οποία φοιτούν μαθητές με εκπαιδευτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές ? μορφωτικές ιδιαιτερότητες. Για να ανταποκριθούν τα σχολεία του Ν. Ιωαννίνων στο νέο τους ρόλο, ώστε να εντάξουν τους αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές, όσο πιο γρ?γορα, ομαλά και ισόρροπα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργούν, σε όσα από αυτά έχουν τις προϋποθέσεις, ?άξεις ?ποδοχ?ς και Φροντιστηριακά ?μ?ματα.

Στην παρούσα εισ?γηση, τέλος, προτείνονται: α) Πρακτικές διαπολιτισμικ?ς προσέγγισης, οι οποίες αποσκοπούν στην εξασφάλιση άνετου παιδαγωγικού κλίματος και στην εδραίωση της συναισθηματικ?ς και ψυχολογικ?ς ασφάλειας του αλλοδαπού μαθητ? στην τάξη, ώστε να επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερα η επικοινωνία στην τάξη και η διαδικασία της μάθησης, χωρίς ευρεία μεταρύθμιση. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω στόχων αποτελεί η συνεργασία όλων των διδασκόντων στην ίδια πολυπολιτισμικ? τάξη και του Διευθυντ? του σχολείου. β) Προτείνονται επίσης, εκπαιδευτικές αλλαγές, που δεν εξαρτώνται μόνο από τη βούληση του εκπαιδευτικού αλλά και από την πολιτεία.

protaseis.doc